De laatste avonturen in Californie! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Roy Zaal - WaarBenJij.nu De laatste avonturen in Californie! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Roy Zaal - WaarBenJij.nu

De laatste avonturen in Californie!

Door: Roy&Val

Blijf op de hoogte en volg Roy

18 Januari 2011 | Verenigde Staten, San Francisco

PS DE FOTOS STAAN EROP

Hallo Lieve levers!

Hierbij dan toch echt ons laatste der laatste reisverhaal . We willen jullie hierbij heel erg bedanken voor de vele reacties gedurende onze reis! En dan nu onze laatste avonturen in de USA!

Nadat we uit LA vertrokken waren zijn we de Californische kust naar het Noorden afgereisd. We zijn in Santa Barbara, San Luis Obispo, Big sur, Yosemite National Park, Napa valley en San Francisco geweest.

Om te beginnen bij Santa Barbara, het palmendorp aan de kust. Mochten we later als we groot zijn geld over hebben dan komt in Santa Barbara ons tweede huis hebben we besloten :). Santa Barbara heeft een Mediterraans uiterlijk wat een super gezellig centrum oplevert en het heeft ook nog eens een prachtig breed strand omringt met duizende palmbomen. Voor ons als strandliefhebbers the place to be! Volgens ons hebben we al vaker geschreven dat we in de beste of mooiste camping hebben overnacht maar nu hebben we echt echt in de mooiste der mooiste camping overnacht. Namelijk op een camping op/aan de Californische kust. Als we de camper uitstapten waren we nog slechts 5 meter verwijderd van een prachtig ruig privé strand (naast de overige 3 campinggasten) met metershoge golven. Helaas liet ons reisschema het niet toe om op deze camping nog een maandje te blijven.

Terug op de weg hebben we binnen een paar dagen, voor de kenners onder ons, Highway 1 afgecruist. Een (snel)weg met links van je een rocky kust met kilometers uitzicht over zee en rechts van je de Redwood forest. Na wat research en gezien de naam Redwood forest hadden we een bos met rode bomen verwacht, maar de bladeren waren gewoon groen. Voor het Redwood forest moet je er in de herfst zijn…(dan kunnen we het Amsterdamse bos ook wel het rode bos noemen…). Ondanks dat de Redwood forest zijn naam niet waarmaakte hebben we wel genoten van deze adembenemende route. Onderweg kwamen we nog een gigantische kolonie zeekoeien tegen. Wat een muppitshow! Het zijn echt grote lompe beesten, ze stinken enorm en zijn continue met elkaar op de vuist terwijl ze er toch vast zelf voor hebben gekozen om daar met z'n allen hutje mutje te gaan liggen. Prachtig om deze beesten in hun natuurlijke omgeving te zien. Het was ook nog kraamtijd dus er waren veel babyzeekoetjes.

Vervolgens gingen we naar Yosemite National Park. Een van de mooiste natuurparken van de USA waar we erg naar uit hebben gekeken. Terwijl we nog in ons T-shirtje de Californische kust afgingen moesten we hier juist weer alle dikke truien en broeken de kast uithalen. Yosemite was bedekt met een dik pak sneeuw wat een prachtig gezicht was. We verbleven in de Yosemite vallei in een bos met grote dennebomen en omringt door gigantische grijze bergen met watervallen. We hebben daar de giant sequojas gezien, bomen die een diameter van 8 meter kunnen krijgen, we zijn allebei op de foto geweest met de sequojas en we lijken er wel muisjes bij. Verder hebben we nog een hoop glibberige trails glijdend, klimmend en kruipend gedaan. Onder andere hebben we trails de bergen op gelopen en één van de trails werd wel heel bijzonder toen we op onze weg naar boven een beer voor ons zagen staan! Nou is dan eigenlijk de bedoeling dat je jezelf groot maakt en gaat schreeuwen om de beer bang te maken, maar dat is toch niet echt je reactie als je van dichtbij een beer ziet. Het was heel bijzonder maar ook wel eng. Dus na een paar foto's en een paar boze blikken van de beer hebben we het maar op een rennen gezet. Terug beneden bleken we volgens de rangers echt geluk te hebben gehad dat we een beer hadden gezien omdat ze eigenlijk in winterslaap horen te zijn. Yosemite is echt een prachtig park en we hopen hier echt nog een keer terug te kunnen komen, dan wel in de zomer.

Na Yosemite naderden we dan toch echt bijna ons eindestation San Francisco. Maar eerst hebben we nog een trip door de Napa Valley, de wine country gedaan. Een gebied met 180 wineries uitgestrekt over een vallei met hier en daar prachtige kasteeltjes en Toscaanse architectuur. Na deze trip zijn we met dubbele gevoelens vertrokken naar San Francisco, want hoewel we al vele goede verhalen hadden gehoord over San Francisco moesten we ook al gaan denken aan onze terugreis. San Francisco heeft ons echt nog even dubbel laten genieten van ons laatste weekje met een heerlijk zonnetje erbij. San Francisco is gebouwd op een groen knollenland en beroemd door haar kabelkarretjes en de Golden Gate Bridge (de grote rode brug uit de films). De kabelkarretjes zijn echt noodzakelijk om de stad te zien want de straten gaan af en toe stijl omhoog.

We hebben een aantal dagen aan de kust doorgebracht met een heerlijk zonnetje waar je een groot aantal pieren hebt en voor ieder wat wils. Zoals een boottochtje naar Alcatrez het wereldberoemde gevangeniseiland en een pier waar zeekoeien zich huisvesten. Verder zijn we een aantal dagen de stad in geweest waar we het grootste en leukste Chinatown tot nu toe hebben gezien. Tot nu toe heeft elke grote stad wel een Chinatown gehad maar San Francisco is de enige waar je ook echt het idee hebt dat je in China loopt vanwege de mensen, winkels en architectuur.

Inmiddels hebben we al afscheid moeten nemen van de camper en verblijven we de laatste nacht in een hotel. Daarna gaat onze 24-uur durende terugreis beginnen en gaan we ook nog eens 9 uur vooruit in de tijd. Voor de geïnteresseerde onder ons we landen vrijdag 21 januari om 10.30 op schiphol Amsterdam. Ons vluchtnummer is US798 en we komen vanuit New York/Philadelphia.

Nogmaals super bedankt voor jullie interesse en betrokkenheid we hopen dat jullie een beetje met ons hebben kunnen meegenieten!

Veel liefs,

Roy en Val

• 18 Januari 2011 - 06:00

Roy Zaal:

Helaas geen foto's erbij kunnen plaatsen... het programma werkt niet mee grrr.... dus morgen doen we nog een poging!

• 18 Januari 2011 - 08:27

Floor En Nel:

Hoi Rpy en Val
    Heel erg bedankt voor de geweldige verslagen die jullie hebben gemaakt, we hebben er van genoten. Een hele goede reis, en we zien jullie vrijdag!
    liefs Floor en Nel

• 18 Januari 2011 - 08:42

Christina:

Ho Val en Roy!

Dan komt toch nu opeens het einde in zicht maar ik denk dat jullie een onvergetelijke reis hebben gehad met superleuke verhalen en nog mooiere foto's. Geniet van jullie laatste dagen en ik zeg: tot snel! ;) Kus!

• 18 Januari 2011 - 10:38

Anne:

Lieve Val&Roy
    Het zit er alweer bijna op.. misschien kunnen we de laatste foto's vandaag nog zien, ben benieuwd! Een super mooie reis met leuke verhalen en foto's! Tot vrijdag! Veel liefs en een goede reis!

• 18 Januari 2011 - 13:50

Karin:

hi val en roy,
    en dan is het bijna afgelopen. jullie zullen jullie camper nog gaan missen.
    een hele goeie terug reis.

en val hopelijk tot snel

liefs

• 18 Januari 2011 - 15:59

Pa En Ma:

Hoi
    Roy en Val,jammer van de foto's,maar ja we krijgen ze vast nog wel te zien.Helaas voor jullie zit het er weer op maar we hebben genoten van al jullie verslagen en prachtige foto's.We wensen jullie een goede reis.We zien jullie vrijdag .
    Dikke kus pa en ma

• 18 Januari 2011 - 16:10

Aad:

Hoi Val & Roy,

Heb met veel plezier jullie verhalen gelezen en foto's bekeken!!
    Vind het ook wel weer leuk om jullie straks voorbij te zien gaan op de fiets in het kleine N'brug.
    Goede reis.

groet,

aad

• 18 Januari 2011 - 16:48

Hillie:

hallo roy en valerie,
    jullie ouders zullen jullie wel geheel plat knuffelen als jullie heelhuids aankomen op schiphol !!!het was erg leuk om op deze manier jullie reis mee te mogen maken . tot gauw.
    see you later in the big city!!!
    (nieuwerbrug)
    liefs hillie

• 18 Januari 2011 - 20:57

Ingrid En Melvin:

Ha Roy en Valerie, bedankt voor de reisverhalen. Goede terug reis en WELKOM THUIS!

• 19 Januari 2011 - 10:05

Andre En Greet:

Helaas helaas, alweer de laatstse dagen van jullie geweldige reis! Ook wij hebben genoten van alle reisverhalen en foto's. En als jullie thuis zijn zijn jullie denk ik ook nog lang niet uitverteld. Dit pakken ze niet meer af. Hele goede reis terug en we spreken jullie nog wel. Groetjes van ons allemaal.

• 22 Januari 2011 - 14:13

Erik&Debby:

Ook wij hebben erg genoten van alle verhalen en foto's!! Maar nog meer van het welkom op schiphol, wat waren wij blij zeg!! Love you! XXX