Roy&Val @The Canyons/Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Roy Zaal - WaarBenJij.nu Roy&Val @The Canyons/Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Roy Zaal - WaarBenJij.nu

Roy&Val @The Canyons/Las Vegas

Door: royenvalerie

Blijf op de hoogte en volg Roy

11 December 2010 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoi lieve lezers!

Na inmiddels twee weken verder is het weer tijd om jullie te vertellen over onze avonturen. En dit is een speciale editie want we eindelijk een kabeltje waardoor we filmpjes van onze reis online hebben kunnen zetten. Straks hierover meer. We hebben weer wat beleefd in het Siberische en zonnige USA. De afgelopen weken zijn we in Utah in een aantal parken van het Canyon landschap geweest: Grand Canyon, Zion Canyon en Bryce Canyon. Daarna zijn we naar Las Vegas geweest (en you know what happens in Vegas stays in Vegas..)

Voordat we beginnen eerst even een korte samenvatting voor onze goede vriend beunhaas.
Veel meegemaakt en gelachen, kortom het was leuk. Dan nu de rest…

Allereerst het Grand Canyon National Park. Voordat we erheen gingen hebben we dagelijks in spanning het weerbericht van de Canyons in de gaten gehouden omdat het veel sneeuwde en 's nachts een graad of -5/-10 was. Als het weer zo door zou gaan zouden de wegen niet toegankelijk zijn met ons campertje. Gelukkig waren onze geplande reisdagen sneeuwloos en konden we er in ieder geval naar toe. Er zijn twee campings in de Grand Canyon: een betaalbare primitieve camping zonder stroom en een erg dure primitieve camping maar dan wel met stroom. Als budget reizigers besloten we te overnachten op de primitieve camping zonder stroom, we dachten dat we de nachten wel aan zouden kunnen met onze heater en wat extra kleren in bed aan. De eerste nacht (-8) overleven we dankzij onze heater, twee broeken, drie truien, muts op en een aantal sokken aan. 's Ochtends meet onze thermometer 1 graden, toen we naar buiten keken sneeuwde het en de rest van de dag bleef het sneeuwen. De rest van de dag proberen we ons warm te houden door van de ene interessante presentatie naar de andere interessante presentatie te gaan. De kou was 's avonds in de camper niet te harden omdat de accu van de heater leeg was, hebben we onze klapstoeltjes gepakt en zijn we in het verwarmde wc hok romantisch een film gaan kijken. En dan nacht twee: temperatuur -15, gevoelstemperatuur -30, temperatuur 's ochtends gemeten IN de camper -4, aantal slaapminuten; 0… Na deze vreselijke nacht besloten we op deze camping geen 1 nacht langer te blijven, ondanks dat we al voor de aankomende 2 nachten hadden betaald. We rijden onze camper door de dikbepakte sneeuw wegen richting de dure camping met stroom. Nadat we onszelf in de camper hadden opgewarmde bij de heater gingen we dan eindelijk iets van de Grand Canyon zien. We hebben een hikingtrail van 20 km gedaan, de Canyons in. Een hele mooie maar ook een zware tocht. De eerste 10 km naar beneden ging prima alleen de reis terug naar boven viel aardig zwaar. 's Avonds liggen we vroeg in ons mandje in een heerlijk verwamde camper. De volgende dag gingen we weer vroeg op voor de zonsopgang waarbij de Canyons een prachtige rode gloed kregen en daarna hebben we als echte Amerikanen vanuit de auto verschillende view punten afgereden. De Grand Canyon hebben we afgesloten met een uitzicht vanuit een watchtower waardoor we een nog mooier en adembenemend uitzicht over het Canyon landschap hadden. Zoals jullie misschien al lezen vonden we de Grand Canyon super, maar hebben de Siberische omstandigheden wel een beetje roet in het eten gegooid. Ons reisadvies: ga naar de Grand Canyon maar wel tussen maart en september.

Onze volgende bestemming was het Zion Canyon National Park. Onderweg naar Zion beleven we in onze auto een hoogtepuntje: twee grote arends die vlak voor onze camper langs vliegen. Als we Zion binnenrijden worden we direct verwelkomt door een prachtig kleurrijk besneeuwd berglandschap. We kamperen midden in de rode bergen met stroom! We hebben prachtige hikingtrails gedaan tussen mooie rode besneeuwde bergen, langs watervallen en riviertjes. Zion canyon national park vonden we echt een prachtig sprookjeslandschap. Daarnaast zijn we ook nog één dag naar Bryce Canyon National Park geweest. We hebben daar een aantal kijkpunten afgereden met verschillende prachtige uitzichten over de Bryce Canyons. Het is net of daar een pottenbakker aan de gang is geweest, de bergen zijn een soort smalle lange spijkers. Jullie moeten de foto's maar bekijken, die spreken voor zich…

De afgelopen week zijn we in 'the sin city' geweest: Las Vegas! Natuurlijk hebben we daar een avondje gedaan wat je daar echt moet doen, op vrijdagavond een gezellig avondje uit in Las Vegas wat inhoud veel zuipen en gokken! In de avond komt de stad echt helemaal los en loop je door een brede drukke straat met 10.000 casino's en overal mega grote en verlichte billboards. En wordt je omringt door Mexicanen die je (ook al loop je hand in hand met je vriendin) callgirls proberen aan te smeren.

Naast gokken en de seksindustrie is er ook nog veel te beleven in Las Vegas. De hotels zijn daar in allerlei thema's opgezet, mega groot en ieder hotel heeft zijn eigen shows. Zo heb je een hotel die helemaal in het teken staat van de leeuwen, in het hotel is zelfs een 'Lion Habitit' waar een paar echte leeuwen rondlopen (wat we eigenlijk maar zielig vonden want ze zaten in een veel te kleine ruimte). Daarnaast een flamingo hotel met een buitengebied waar echte flamingo's rondlopen. Het mooiste hotel vinden wij het 'Belaggio hotel' met Toscaanse sfeer en een meer waar ze een prachtige fonteinenshow geven. Ook hebben ze New York, Venetië en Parijs nagemaakt. Dus we hebben het Vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge, Empire state building, Eiffeltoren en de leuke grachten met gondels allemaal weer in 1 middag gezien!

Hoop dat jullie weer genoten hebben van ons verslag en hierbij wat instructies voor de filmpjes. Om ze goed af te spelen heb je waarschijnlijk het volgende programma nodig: http://sourceforge.net/projects/vlc/files/1.1.5/win32/vlc-1.1.5-win32.exe/download
Het installeren werkt heel makkelijk! Veel plezier ermee, het zijn wat hoogtepunten van onze reis.

Wij gaan nu naar de laatste staat van onze reis Californie, tot de volgende keer!

Veel liefs,

Roy en Val

• 11 December 2010 - 23:10

Roy&Val:

Als wij de filmpjes zelf bekijken doet het geluid het alleen bij het filmpje van BigBend...Helaas!! Iemand een oplossing?

• 11 December 2010 - 23:20

Ria En Rob:

Hoi Val en Roy,

Heel mooie foto's, lijkt ons ook wel wat in die Canyons. Raar dat geluid, geen idee hoe het komt. Goede reis naar Californië en veel plezier de laatste weken.

xx Ria en Rob

• 12 December 2010 - 10:57

Aad :

Hoi Val & Roy,

Bijzonder; jullie bericht uit Amerika komt bijna gelijk binnen met het bericht van Kristi vanuit Australie, globetrotters!!. Prachtige foto's hebben jullie ook weer geplaatst. Nog veel plezier verder.

groet,

aad

• 12 December 2010 - 12:37

Erik&Debby:

Hoi liefjes, heel leuk verhaal weer, echt super daar die fotos. Heel jammer van de filmpjes zeg!! Maarja, het einde komt in zicht gelukkig!! Genietze nog even. XXX

• 12 December 2010 - 13:11

Floor En Nel:

Hoi buurtjes
    Wat genieten jullie zeg, en wat een mooie plaatjes, leuke filmpjes ook.
    Geniet van de laatste maand!!!!
    liefs Floor en Nel

• 13 December 2010 - 09:11

Andre En Greet:

Wat een overweldigende natuur heeft dat Amerika toch. Maar inderdaad, tussen maart en oktober lijkt het iets gemakkelijker om er te komen. En nu nog maar een dikke maand en dan zit het er voor jullie weer op. Wat een gewelidige reis maken jullie. altijd weer een plezier om te lezen wat jullie hebben meegemaakt. En natuurlijk de prachtige foto's. Veel plezier en tot het volgende verslag.
    Groetjes van ons.

• 14 December 2010 - 17:52

Rob En Eveline:

Hallo luitjes, toen wij in de Grand Canyon waren was het precies het tegenovergestelde. Bloedheet. Wij maar klagen maar nu wij jullie verhaal hebben gelezen hadden we dus niets te klagen. Maar ja je moet tijdens zo'n reis natuurlijk alles meegemaakt hebben. Veel plezier verder en wij wensen jullie alvast fijne feestdagen.

• 15 December 2010 - 18:28

Carla & Con:

Mooi al die canyons , wij herbeleven het weer en kijken in onze oude albums , geniet er van en als jullie terug zijn horen we graag de verhalen.

• 16 December 2010 - 19:35

Ingrid En Melvin:

Ha Roy en Valerie, prachtige kiekjes en afzien, daar houd ik wel van!!! De kerst kan bij jullie niet meer stuk nu jullie Rudolf zelf tegen zijn gekomen!!Wij wensen jullie een mooie kerst en een goede jaarwisseling toe!
    Groet

• 16 December 2010 - 21:16

Gootje:

Haha, roy je bent echt geweldig!
    Ik wou dat je t aan me kon leren!
    Ik had t er pas nog over op school dat jij zo'n geweldige imitatie van een koe hebt! haha!! Trouwens ook leuk dat alleen dat filmpje geluid heeft!! Vond jullie verhaal weer heel gaaaf! en er staan weer prachtige foto's op! Ongelooflijk dat mijn zusje en mijn schoonbroertje daar zijn! t lijkt wel een film! maar ik heb t ongelooflijk druk met presentaties en excursies, dus morgen krijgen jullie een uitgebreid verslag, met foto's! so have a nice day! Ciaoo xxx