Californie - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Roy Zaal - WaarBenJij.nu Californie - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Roy Zaal - WaarBenJij.nu

Californie

Door: royenvalerie

Blijf op de hoogte en volg Roy

04 Januari 2011 | Verenigde Staten, Las Vegas

Gelukkig nieuwjaar!!!

Hopen dat jullie allemaal weer leuke feestdagen achter de rug hebben. We willen iedereen hierbij nog een gelukkig en gezond 2011 wensen! Terwijl waarschijnlijk iedereen weer de kerstvakantie achter de rug heeft gaat ons luizenleventje nog even door.
Wij hebben de afgelopen week in Los Angeles doorgebracht. Daarvoor hebben we onze dagen doorgebracht in: Death Valley, Joshua Tree, San Diego en the Orange county (voor de fans onder ons waar the O.C is opgenomen).

We zijn dus begonnen in Death Valley. Er valt eigenlijk niet zoveel over te vertellen. De naam zegt het al het is een dooie boel…Er groeit niets en er is geen stukje groen of drupje water te bekennen. We hebben er heerlijk in korte broek en hempje genoten van de warme zon en we zijn naar het 'waterbasin' geweest. Waar geen water meer te bekennen is maar enkel opgedroogde plakkaten zout, wat een prachtige witte vlakte oplevert.

De volgende bestemming was Joshua Tree National Park. Een woestijnachtig gebied vol met hopen stenen en bomen die een persoonlijkheidsstoornis lijken te hebben en niet weten of ze nou een palmboom of een cactus willen zijn. Het park levert weer mooie plaatjes op. We hebben daar weer prachtig gekampeerd tussen de Joshua rocks en we hebben een mountain beklommen waar we vanaf grote hoogte prachtig uitzicht hadden over de Joshua valley.

Na Joshua Tree zijn we verhuisd naar San Diego. Vast een leuke stad als het lekker weer is maar niet als het de hele week regent . San Diego ligt tegen de grens aan van Mexico dus ongeveer 90% van de bevolking is Mexicaans, dus we hebben veel Mexicanen 'gezien'. Niet ontmoet want gedag zeggen en een praatje maken staat niet bij hun in de handleiding…We hebben wel genoten van Sea World, waar we een prachtige orka show hebben gezien, pinguïns, ijsberen, dolfijnen en hele bijzondere exemplaren: witte walvissen.

Na regen kwam gelukkig zonneschijn toen we San Diego verlieten. We hebben een heerlijk stranddagje doorgebracht in Newport Beach gelegen in de Orange County. Newport is een heel schattig strandplaatsje vlak voor LA en wordt gekenmerkt door haar houten vlonder pieren, een heel breed strand, veel surfdudes, siliconen, ferrari's, jachten en strandkasteeltjes.
Na Newport zijn we vertrokken naar LA.

En toen was het ook alweer kerst. Op kerstavond hebben we een heerlijk dineetje in de camper gegeten. Eerste kerstdag hebben we gevierd in een uitverkocht Disneyland. Het was dus wel een beetje druk maar omdat het park tot 00.00 uur open was zijn we toch nog overal ingeweest. Verder hebben we de kerstman en Rudolf ontmoet en er was een prachtige kerstparade. 's Avonds was er een schitterende vuurwerkshow. En toen was de kerst voor de Amerikanen alweer voor bij gezien ze maar één kerstdag hebben. Om een beetje te integreren hebben we tweede kerstdag dan ook maar gewoon de wekelijkse boodschappen gedaan. Maar s' avonds zijn we gezellig in Hollywood uit eten geweest.

De afgelopen week zijn bijna elke dag LA wezen verkennen, wat een fantastische stad zeg! LA is een mooie groene stad gelegen tussen de bergen en heeft ook nog eens mooi gepalmd strand. LA is verdeeld in wijken en elke wijk heeft wel iets te bieden: Santa Monica, Beverly Hills, Hollywood en Downtown. We zijn begonnen in Downtown gekenmerkt door hoge moderne kantoorgebouwen versus gezellige Mexicaanse marktjes en winkelstraten. En dan Beverly Hills 'heaven' voor de rich&famous. Met daar vele PC hoofdstraten, prachtige huizen en michellin-tentjes. Daarnaast zijn we in Hollywood geweest en hebben we over de walk of fame gelopen, de Hollywood hills bezocht en de Hollywood boulevard afgeslenterd. Tot slot Santa Monica naar onze mening de leukste plek van LA. Santa Monica is het gedeelte van LA dat aan het strand gelegen is en heeft echt een super mooi breed gepalmd strand met een gezellige pier en boulevard. Ook het centrum vonden we erg gezellig met leuke brede autoloze winkelstraten. Helaas houdt Obama niet van vuurwerk en oud en nieuw was dus niet echt knallend. We zijn naar feest geweest waar verschillende podia met bandjes waren en om 12 uur een vuurwerkshow, maar in de rest van de stad was er geen vuurwerk te zien.

Naast de culturele belevingen hebben we ook nog wat avontuurlijks gedaan. 2011 Zijn we begonnen in Six Flags Magic Mountain met wel 14 achtbanen de één nog enger dan de ander. We zijn in de 9 engste achtbanen geweest waar we liggend, zittend, staand en achteruit de vetste achtbanen ooit hebben beleefd!

Nou we hopen dat jullie weer genoten hebben van ons één na laatste verslag want 21 januari zijn we alweer in Amsterdam. De laatste 2,5 week gaan we nog naar de Santa Barbara, Big Sur, Yosemite National Park, Wine County en San Francisco.

Liefs,

Roy en Val

• 04 Januari 2011 - 07:14

Ria En Rob:

Hoi Roy en Val,

Nog 2,5 week dan is het lange genieten voorbij. De komende weken bezoeken jullie nog een paar mooie locaties, geniet ervan. We hebben weer genoten van het verslag en de mooie foto's.

Dikke kus ma en pa.

• 04 Januari 2011 - 08:31

Sander:

Heey daar,

Het ziet er weer super uit zeg!! death vally ziet er zeer indrukwekkend uit!

Geniet nog even van de laatste weken en het weer, hier nog steeds koud en k*t weer ;)

• 04 Januari 2011 - 08:51

Floor En Nel:

Hoi jongens
    Ziet er weer gaaf uit allemaal.
    Die achtbaan waar je onder hangt is wat voor mij (niet dus) vreselijk zeg.
    Jullie hebben weer veel gezien, geniet nog van de ruim 2 weken.
    lieve groetjes Floor en Nel

• 04 Januari 2011 - 09:19

Erik&Debby:

Hoi liefjes, wat een leuk verslag weer!! gadver die achtbaan!!!!! Doodeng. Nog maar 17 nachtjes, echt blij ben ik!! :) Geniet nog even van de laatste daagjes... Liefs Erik en Debby ( ook van Tom&Jasmijn) XXXX

• 04 Januari 2011 - 11:49

Hillie:

hello american hero,s!!!
    wat een groot avontuur beleven jullie hier kan je wel een hel tijd op teren wat een mooie herrineringen zijn jullie aan het kweken voor de rest van je leven heb je hier wat an, het zal straks wel erg tegenvallen om weer je draai te vinden na dit luizeleventje ik denk dat het snel went om zo te leven. vanavond gaan we eten met de broers en zussen zaal i.v.m verjaardag oma zaal gezellig hoor!!!

tot ziens en ik heb genoten van jullie reisverslagen.

liefs hillie en bert natuurlijk.

• 04 Januari 2011 - 12:04

Lianne Verkerk:

Hi Roy en Valerie,
    Zo te zien hebben jullie je prima vermaakt tijdens de feestdagen, lijkt me wel apart zo aan de andere kant van de wereld! Geniet nog even van de laatste 2,5 week. Voor jullie het weten is het weer voorbij en begint het 'normale' leven in dit koude kikkerlandje weer.
    Veel plezier nog.
    Groet,
    Lianne

• 04 Januari 2011 - 15:15

Robert Berg:

heey Val en Roy,

Ziet er weer geweldig uit!! En jullie hebben nog een mooi slot voor de boeg zo te lezen.
    Ik weet niet of mijn sms doorgekomen is, maar dan nogmaals Happy New Year (dat is engels voor Gelukkig Nieuwjaar natuurlijk)
    Roy, ik heb gehoord dat Aarlanderveen het al in de broek doet, want de spits van Rijnstreek is bijna weer in town.

vette foto met Prinses Fiona he!!

Tot snel

• 05 Januari 2011 - 12:12

Sjaak En Ans:

Gelukkig nieuwjaar en bedankt voor
    de kaart. Wat een geweldige reis en mooie foto"s , geniet maar van de laatse weken, als jullie thuis zijn gaan wij een maand weg. We hebben genoten van jullie reisverslagen.

groetjes en tot ziens. Sjaak en Ans.

• 06 Januari 2011 - 09:42

Con En Carla:

We hebben weer genoten van de al laatste etappe die wij ook gedaan hebben, mooi hoor en zo te zien is het lekker weer. Nu wordt het aftellen, jammer voor jullie en voor diegene die meegereisd zijn waaronder wij! Geniet nog van die laatste weken en we zien jullie hier terug, nog bedankt voor het kaartje en jullie wensen.
    Ook een heel mooi jaar toegewenst!
    Liefs C&C

• 12 Januari 2011 - 16:54

Simone & CJ:

Geniet nog even van jullie reis!! En zeer spoedig zien we jullie weer :)
    Leuke foto's!!!

Liefs Simone en CJ

• 17 Januari 2011 - 19:45

Helma Arie & Kids:

Wat een geweldige foto's en mooie reisverslagen, we hebben er van genoten. Wat hebben jullie veel gezien en gedaan zeg. Geniet nog van jullie laatste dagen en vast een goede terugreis gewenst.
    Groetjes van Arie en Helma en uiteraard Tim, Lisa en Koen